Regulace OSVČ řidičů

 

| 7/7/2010 | Témata: Evropský parlament, Regulace OSVČ řidičů.

Regulace OSVČ  řidičůPoslanci frakce Evropských konzervativců a reformistů oslovili dva komisaře ve věci regulace pracovní doby samostatně pracujících řidičů. Europoslanci Milan Cabrnoch a Robert Zlile se obrátili jménem frakce dopisem na místopředsedu Evropské komise pana Siim Kallase a na komisaře pana László Andora.

Milan Cabrnoch, koordinátor ECR ve výboru pro zaměstnanost a sociální politiku, a Robert Zlile, koordinátor ECR ve výboru pro dopravu a cestovní ruch, se obrátili jménem frakce dopisem na místopředsedu Evropské komise pana Siim Kallase a na komisaře pana László Andora.

Smyslem dopisu je výzva ke stažení návrhu Komise a k předložení nové legislativní iniciativy.

Text dopisu:


Vážený pane místopředsedo Kallasi, vážený pane komisaři Andore,

jak víte, dne 16. června odhlasoval Evropský parlament zamítnutí návrhu Komise na zachování vyloučení samostatně výdělečně činných řidičů z působnosti směrnice 2002/15/ES o úpravě pracovní doby osob vykonávajících mobilní činnosti v silniční dopravě.

Plenární schůze Parlamentu tak 368 hlasy pro, 301 proti a 8 hlasy těch, kteří se zdrželi, potvrdila hlasování Výboru pro zaměstnanost ze dne 28. dubna proti jakékoli další výjimce.

Jménem skupiny ECR bychom chtěli vyjádřit své zklamání s tímto výsledkem hlasování. Tímto hlasováním vznikl nebezpečný precedens týkající se zasahování do organizace pracovní doby samostatně výdělečně činných osob. V současnosti není pracovní doba samostatně výdělečně činných osob omezena v žádném jiném odvětví. Volnost v určování pracovní doby je navíc klíčovým prvkem právní formy samostatně výdělečného podnikatele.

Naše skupina, skupina ECR, vede dlouhodobou kampaň za vyloučení samostatně výdělečně činných řidičů z působnosti směrnice s cílem zabránit zbytečné administrativní zátěži a přílišné regulaci v hospodářském odvětví dopravy. Ti, kdo obhajují zahrnutí samostatně výdělečně činných řidičů do působnosti směrnice, se mylně odvolávají na bezpečnost dopravy, o niž zde zcela jasně nejde. My, jak argumentovala Komise, jsme přesvědčeni, že bezpečnost dopravy již pokrývají a zajišťují jiné existující právní předpisy: mimo jiné nařízení č. 561/2006, kterým se stanoví společná pravidla pro dobu řízení a dobu odpočinku řidičů. Další administrativní zátěž by v žádném případě nijak znatelně nepřispěla k bezpečnosti a zdraví a bylo by obtížné ji vymáhat. Další administrativní požadavky by navíc vážně poškodily malé dopravní podniky a dopravní podniky s jedním zaměstnancem.

Proto vás žádáme, abyste uvážili případné stažení vašeho návrhu. Chceme vyzvat Komisi, aby předložila nový kompromisní návrh, jehož základem by bylo opět vyloučení samostatně výdělečně činných řidičů, v případě potřeby i s novým přístupem k boji s problémem falešných samostatně výdělečně činných řidičů.

Jsme přesvědčeni, že posílení jednotného trhu, na němž jsou odstraněny překážky pro volnou soutěž všech účastníků, svobodné podnikání a minimální regulace jsou katalyzátory prosperity, hospodářského růstu a konkurenceschopnosti EU, tedy cílů, kterých všichni chceme dosáhnout.

Se srdečným pozdravem

Milan CABRNOCH, poslanec EP, koordinátor skupiny ECR, Výbor pro zaměstnanost a sociální věci

Roberts ZÄ«le, poslanec EP, koordinátor skupiny ECR, Výbor pro dopravu a cestovní ruch

             Přidej na Seznam

© 1999-2012 Milan Cabrnoch | webmaster@cabrnoch.cz | RSS | design: ESMEDIA a.s. | cms: b2evolution | kontakt